Overvejer du at købe en virksomhed, eller vil du gøre din egen virksomhed strømlinet og klar til et salg, kan vi hjælpe dig med en gennemgang af alt HR-materiale, herunder ansættelseskontrakter, bonusaftaler, direktørkontrakter, overenskomster, lokalaftaler mv.
Vi har erfaring med due diligence-processen og kan indgå som en del af en større proces, eller foretage en specifik due diligence vedrørende HR-forhold, afhængig af, hvad du ønsker.
Udfyld kontaktformularen herunder – så vender jeg hurtigt tilbage. Første opkald er altid både gratis og uforpligtende.
En due diligence går ud på, at din virksomhed stiller alt sit materiale inden for et givent område – eksempelvis personale – til rådighed for en rådgiver, som så gennemgår materialet og vurderer, om der kan være risici forbundet med de kontrakter, der er indgået med medarbejdere og andre.
Risici kan både være potentielle krav om godtgørelse eller erstatning, eller begrænsninger i bonusordninger, som ikke kan opretholdes. Det kan også være en risiko i form af manglende beskyttelse af din virksomhed, fordi konkurrence- eller kundeklausuler med medarbejdere og ledelse er ugyldige.
En due diligence vil typisk være relevant ved køb eller salg af en virksomhed, men ønsker du et generelt compliance-tjek for at sikre, at alle kontrakter er i overensstemmelse med lovgivningen med henblik på at undgå senere krav fra medarbejdere, er det også en mulighed.